علت ایجاد زخم پوست سر

زخم پوست سر

علل ایجاد زخم پوست سر : زخم های پوست سر ، نازکی پوست سر ، جوش و تاول و غیره می باشد که خراشیدن آنها را بدتر می کند و باعث ایجاد عفونت می شود که بسیاری از آنها با روش های درمانی برطرف می شوند . به همین منظور در این مقاله به بررسی علل ایجاد زخم پوست سر و راه های درمان می پردازیم .

دلایل ایجاد پوسته و زخم پوست سر

عوامل بسیاری باعث زخم پوست سر می شود که چند علت آن را بررسی می کنیم :

درماتیت تماسی

یکی از علل ایجاد زخم پوست سر درماتیت تماسی می باشد که این بیماری مسری نمی باشد و در اثر تماس با یک چیزی شما واکنش آلرژیک نشان می دهید که این واکنش ها شامل محصولات بهداشتی یا آرایشی ، جواهرات ، گیاهان و شاخ و برگ درختان در فضای باز ، مواد سمی می باشد . یک واکنش آلرژیک پوست شما را دچار لکه های خشک و خارش دار می کند که اگر خراشیده شوند خونریزی می کنند . راه های درمان آن عبارتند از : پوست سر را از آلاینده ها باید پاک کرد و در معرض مواد تحریک کننده قرار نگیرد و از شامپوهای مخصوص استفاده شود .

درماتیت سبورئیک ( شوره سر )

یکی از علل ایجاد زخم پوست سر درماتیت سبورئیک می باشد . این بیماری مسری نیست و تکه های پوستی سفید یا زرد روی پوست قرار می گیرند و یا به ساقه مو متصل می شوند که دارای علائم خارش ، پوسته پوسته شدن می باشند و نحوه درمان آن استفاده از شامپوهای ضد شوره که دارای اسید سالیسلیک ، سولفید سلینوم و یا پیریتین روی می باشد . اگر این شامپوها کمکی به درمان شما نکرد از شامپوهای حاوی کتوکونازول استفاده کنید ولی اگر عوارضی داشت باید به پزشک داروساز اطلاع دهید .

همچنین ببینید: علت توقف درمان زخم یا کندی روند بهبود آن ها

پسوریازیس پوست سر

این بیماری می تواند در قسمت های مختلف بدن هم ایجاد شود . پوسته های ضخیم و خاکستری را در سراسر پوست ایجاد می کند و برای درمان پسوریازیس می توان از کول تار که از قدیمی ترین درمان های پسوریازیس است استفاده کرد . اگر این بیماری شدید است شما می توانید از این محصول به مدت چند ساعت یا حتی یک شبانه روز روی سر خود بمالید و روی سر را بپوشانید و یک درمان گرمایی به آن باعث می شود تا کول تار روی پوست شما تاثیر بیشتری بگذارد . پس یکی از علل ایجاد زخم پوست سر پسوریازیس می باشد .

اگزمای سبورئیک

اگزمای سبورئیک هم یکی از علل ایجاد زخم در پوست سر می باشد که پوست شما تحریک و قرمز و پوسته پوسته می شود و زخم های ضخیم باعث خارش شدید می شود . التهاب اگزمای سبورئیک باعث گسترش آن در صورت ، گردن و پشت گوش می شود . نحوه درمان آن پمادهای موضعی می باشد و شامپوهای درمانی برای شل شدن فلس در اگزما کمک می کند .

لیچن پلانوپیلارس

این بیماری باعث برجستگی های قرمز و بنفش روی پوست سر می شود که منجر به ریزش موها می شود . البته این بیماری را به عنوان یک آلوپسی یا اسکار دائمی هم می شناسند . با یک نمونه برداری مشخص می شود که شخص این بیماری را دارد یا خیر و هیچ علت مشخصی ندارد . نحوه درمان این بیماری کرم های موضعی که شامل کورتون یا استروئیدهای خوراکی می باشد و برای درمان زخم این نوع بیماری شما می توانید از محصولات تریتا استفاده کنید .استروئیدهای تزریقی هم برای درمان این بیماری موثر هستند .

ضایعات لوپوس روی پوست سر

یکی دیگر از علل ایجاد زخم در پوست سر ضایعات لوپوس می باشد که لوپوس یک نوع بیماری خود ایمنی است که در آن بدن آنتی بادی های ایجاد می کند که به بافت سالم حمله می کنند . این آنتی بادی ها علاوه بر حمله به قسمت های سالم بدن باعث درد و التهاب هم می شوند . نحوه درمان آن کرم های کورتیکواستروئید یا مهارکننده های کلسینورین می باشد و داروهای داپسون هم می تواند تاثیرگذار باشد .

سخن پایانی

بنابراین علل ایجاد زخم پوست سر بسیار زیاد می باشد که باید این بیماری جدی گرفته شود و اگر زودتر علت ایجاد زخم مشخص شود راه درمان آن زودتر انجام می شود ‌.  تا مشکلات بیشتری ایجاد نشود و همه پوست سر را این زخم ها نگیرد . به همین منظور شما می توانید با تریتا ارتباط و از محصولات زخم تریتا و از نحوه سفارش آنها اطلاع حاصل کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *